توزیع کود سولفات آمونیوم جو از تولید به مصرف

توزیع سولفات آمونیوم جو نوعی نمک معدنی است. از این نمک برای مصارف صنعتی مختلفی استفاده می شود از جمله به عنوان کود در صنعت کشاورزی. این کود ترکیبی از نیتروژن و سولفور است.

مزیت های استفاده از سولفات آمونیوم کشاورزی

سولفات آمونیوم به ترتیب شامل 21 درصد و 24 درصد از این دو ترکیب می باشد. یکی از مراکز توزیع سولفات آمونیوم جو این مجموعه است. و بدون محدودیت این محصول را در سراسر کشور به فروش می رساند.

سولفات آمونیوم کشاورزی دارای مزیت های زیادی می باشد. به همین دلیل برای تقویت خاک و گیاه از آن استفاده می گردد. از جمله مصارفی که این کود در صنعت کشاورزی دارد. شامل موارد زیر می باشد.

  • از کود سولفات آمونیوم در کشاورزی برای تقویت خاک‌های قلیایی است. به این ترتیب با آزاد شدن یون آمونیوم در خاک مقدار کمی اسید تولید می شود. با کم شدن میزان pH در خاک, نیتروژن مورد نیاز برای رشد گیاه تامین می گردد.
  • میزان ازتی که در استفاده از این کود ممکن است. از دسترس خارج شود کمتر می باشد. به علاوه وجود گوگرد در ترکیب این کود موجب می شود. که کیفیت و کمیت محصول بیشتر شود.
  • برخی گیاهان نسبت به استفاده از اوره حساس می باشند. زیرا منجر به زرد شدن برگ های آن ها می گردند. استفاده از سولفات آمونیوم برای این گیاهان سبب می شود. که زردی برگ های پیر به دلیل وجود ازت و زردی برگ های جوان به دلیل وجود گوگرد برطرف گردد.
  • گوگرد موجود در این کود منجر می شود. که از رشد علف های هرز در زمین کشاورزی جلوگیری شود. استفاده از این کود بسیار راحت می باشد. و به چند روش قابل استفاده است. که شامل کود دهی به صورت کانال، کود دهی در چاله و محلول پاشی می شود.
بیشتر بدانیم  قیمت کود سفید کشاورزی در بازار

صادرات انواع سولفات آمونیوم جو

سولفات آمونیوم به عنوان کود محلول در آب، به طور گسترده ای برای تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا نیتروژن کارآمد و گوگرد موجود در آن به راحتی قابل جذب است. و به این ترتیب می تواند به رشد گیاه کمک کند. این کود کیفیت خاک های قلیایی را بهبود می بخشد. و به حفظ سلامت خاک و رشد محصولات کمک می نماید.

اهمیت این کود در کشاورزی به قدری بالاست که منجر می شود. این کود فروش بالایی در کشور داشته باشد. با این حال صادرات سولفات آمونیوم نیز دارای بازار داغی می باشد. و مقادیر بالایی از این کود از خاورمیانه به سایر کشور ها ارسال می گردد.

ایران نیز یکی از کشور های صادر کننده انواع سولفات آمونیوم ویژه گیاهان مختلف مثل جو، گندم، مرکبات و … می باشد. کودهای صادراتی ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در نتیجه این سبب بازار پسندی بیشتر این محصولات گشته است.

Rate this post

Originally posted 2023-03-08 16:41:25.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما