تولید سولفات آمونیوم پتروشیمی و مراکز فروش آن

تولید سولفات آمونیوم پتروشیمی نوعی کود پر استفاده در کشاورزی است که از آمونیاک تهیه می شود. این کود نیتروژن زیادی دارد که برای رشد و پرورش هر چه بهتر گیاهان زراعی کاربرد اساسی دارد. به گونه ای که اگر نیتروژن در اختیار گیاه نباشد رشد آن با مشکل روبرو می شود.

مرکز تولید سولفات آمونیوم پتروشیمی این کود مهم را همواره به میزان انبوه تولید می کند. و آن را به شکل پودری و گرانوله تولید می کند و برای استفاده به بازار عرضه می کند.

تولید سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم یکی از کودهای شیمیایی مهم است که برای تغذیه و تقویت گیاهان در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود. این کود حاوی عناصر نیتروژن و گوگرد است و می‌تواند به عنوان منبع تأمین نیتروژن برای گیاهان عمل کند.

فرایند تولید سولفات آمونیوم عموماً به دو مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول، گاز آمونیاک (NH3) به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. گاز آمونیاک در فرایند هابر بزرگ (Haber-Bosch) تولید می‌شود که شامل ترکیب نیتروژن و هیدروژن است. در این فرایند، نیتروژن گازی از هوا با هیدروژن گازی تولید می‌شود از مواد اولیه نفتی، طبیعی گاز یا ذغال سنگ و با استفاده از فشار بالا و کاتالیزورهای مناسب تبدیل به آمونیاک می‌شود.

در مرحله دوم، آمونیاک تولید شده با گاز سولفور دی‌اکسید (SO2) ترکیب می‌شود تا سولفات آمونیوم تشکیل شود. این واکنش شیمیایی به عنوان واکنش هابر-بوش (Haber-Bosch) شناخته می‌شود. در این واکنش، آمونیاک و گاز سولفور دی‌اکسید در حضور کاتالیزورهای خاص با هم واکنش می‌دهند و سولفات آمونیوم تولید می‌شود.

بیشتر بدانیم  فروش و عرضه مستقیم کود سولفات آمونیوم جو

بعد از تولید سولفات آمونیوم، آن را می‌توان به صورت پودر یا دانه‌بندی به بازار عرضه کرد.

آشنایی با خصوصیات سولفات آمونیوم پودری

سولفات آمونیوم پودری از کودهای شیمیایی پرکاربرد و مهم است که در ترکیب آن ازت و گوگرد زیادی وجود دارد. که مصرف در خاکهای کشاورزی ضروری است. و افزون بر حاصلخیز کردن خاک در رشد سریع گیاهان هم تاثیر می گذارد.

سولفات آمونیوم بافت خاک را اصلاح می کند و گیاهان برای جذب آن از طریق ریشه انرژی کمتری صرف می کنند. به همین دلیل رشد بهتری دارند .از طرفی این نوع از کود برخلاف بسیاری از کودهای شیمیایی دیگر مدت زمان زیادی درون خاک می ماند و کمتر شسته می شود.

این کودها تنها در کیفیت و رشد بهتر گیاهان نقش ندارند بلکه باعث آلودگی آب هم نمی شوند. و این ویژگی نیز باعث برتری این کود بر انواع دیگر می شود. نیتروژن موجود در این کود زمینه را برای رشد سریع گیاهان زراعی فراهم می کند.

درصد دیگری از این کود را گوگرد تشکیل می دهد که برای برطرف کردن زردی برگ ها و جلوگیری از ریزش آنها استفاده می شود. این کود شیمیایی باعث احیا مواد مغذی در خاک می شود که از طریق ریشه جذب گیاهان می شوند. و به این طریق باعث تقویت و مقاوم شدن گیاهان می شود و این گونه گیاهان زراعی کمتر دچار بیماری می شوند.

فروشگاه عرضه سولفات آمونیوم پتروشیمی

فروشگاه عرضه سولفات آمونیوم پتروشیمی در طول سال این کود شیمیایی را در کیفیت عالی به صورت بسته بندی ارائه می دهد. و با توجه به کاربرد زیادی که این کود در باغداری و کشاورزی دارد. بنابراین فروش آن هم در طول سال بدون وقفه انجام می گیرد.

بیشتر بدانیم  کود اوره ارومیه و عرضه عمده آن

این فروشگاه از خدمات مختلفی برای عرضه کود آمونیوم استفاده می کند. لذا بر این اساس می توان با مراجعه حضوری و غیر حضوری این کود را در هر مقدار مورد نیازی از این فروشگاه با قیمتی مناسب تهیه کرد.

این فروشگاه مرکزی معتبر می باشد بنابراین همیشه بهترین نوع از کود را توزیع می کند. لذا برای این که انتخاب درستی داشته باشیم می توانیم کود مورد نیاز خود را از آن با قیمتی ارزان تر تهیه کنیم.

کاربرد سولفات آمونیوم پتروشیمی

سولفات آمونیوم پتروشیمی یکی از ترکیبات شیمیایی است که به عنوان محصول پتروشیمیایی تولید می‌شود. این ترکیب شیمیایی از ترکیب آمونیاک (NH3) و گاز سولفوریک (H2SO4) به دست می‌آید. سولفات آمونیوم پتروشیمی یکی از منابع مهم نیتروژن و گوگرد برای صنایع مختلف است و در بسیاری از بخش‌های صنعتی و کشاورزی به کار می‌رود.

یکی از کاربردهای مهم سولفات آمونیوم پتروشیمی در صنعت کشاورزی است. این ترکیب شیمیایی محبوبیت زیادی بین کشاورزان دارد به دلیل تأمین نیازهای گیاهان به نیتروژن و گوگرد. سولفات آمونیوم پتروشیمی می‌تواند به صورت کود نیتروژنه و کود گوگردی به گیاهان تأمین کننده عناصر غذایی لازم باشد. نیتروژن در ساخت پروتئین‌ها و رشد گیاهان بسیار حیاتی است، و سولفات آمونیوم پتروشیمی می‌تواند به عنوان یک منبع قابل توجه برای نیتروژن در خاک عمل کند.

در صنایع دیگر نیز سولفات آمونیوم پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب شیمیایی به عنوان ماده اولیه برای تولید سایر ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند سولفات آمونیوم فرمالدهید، سولفات آمونیوم نیترات و سایر ترکیبات شیمیایی قابل استفاده در صنایع پلاستیک، رنگ‌ها، لاستیک، مواد شوینده و غیره.

Rate this post

Originally posted 2023-06-15 05:43:49.

بیشتر بدانیم  تولید کنندگان کود سولفات آمونیوم جو و فروش عمده آن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما