شرکت های تولید کننده روغن ولک

شرکت های تولید کننده روغن ولک از پارافین و امولوسیون برای تولید روغن با کیفیت استفاده می کنند. شمار این شرکتها در بسیاری از نقاط ایران در حال افزایش می باشد. برخی از برندهای تولید کننده روغن ولک بسیار معروف شده اند. و از کیفیت ویژه ای برخوردارند. علت این امر نحوه تولید روغن ولک می باشد.

روغن ولک استاندارد شده. و با کیفیت شامل 80% پارافین و 20% امولسیون کننده است. که این ترکیب تاثیر بهتر و بیشتری در محصولات کشاورزی دارد. و انواع آفات و کنه ها را به سرعت دور می کند.

شرکت های تولید کننده روغن ولک باکیفیت از ترکیبات پارافین و امولسیون کننده استفاده می کنند.

علت مصرف روغن ولک

در سالهای اخیر راهکارهای بالا بردن میزان محصول واحد سطح مانند استفاده از مواد غیرآلی مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. یکی از روشهای بالا بردن میزان محصول در واحد سطح استفاده از مکمل های غذایی به صورت محلول پاشی است. مواد شیمیایی که هم اکنون به منظور تأمین اهداف یاد مورد استفاده قرار میگیرند شامل روغنهای ،معدنی نیترات پتاسیم تیورهآ و سیانامیدها هستند. 

 سالیانه حجم زیادی از روغن ولک به عناوین مختلف از جمله تامین نیاز سرمایی ،درختان به صورت مخلوط با سموم کشاورزی به منظور مبارزه با آفات و همراه با مکملهای غذایی با هدف افزایش قابلیت جذب عناصر غذایی و به دنبال آن افزایش، عملکرد توسط باغداران در باغات پسته استفاده میشود.

شرکتهای تولید کننده روغن ولک

شرکت های تولید کننده روغن ولک

استفاده از روغن ولک یکی از راه های جلوگیری و کاهش خسارت های ناشی از آفات، کنه ها، شپشک ها، شته ها و برخی بیماری درختان میوه می باشد. روغن ولک با پوشش سطح بدن حشرات و تخم های آن ها، منافذ تنفسی آن ها را مسدود می کند. و آن ها را از بین می برد.

بیشتر بدانیم  قیمت روغن ولک یک لیتری

جهت خرید روغن ولک با کیفیت با مناسب ترین قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت های تولید کننده روغن ولک

موارد مصرف روغن ولک

برای جلوگیری از آسیب به محصولاتی که در فصل بهار و تابستان به مرحله رشد می رسند. استفاده از روغن ولک به صورت محلول پاشی در اواخر زمستان و قبل از بیدار شدن درختان بسیار موثر است. به طور معمول اسپری روغن ولک به نسبت 1.5 % می باشد.

از مزایای استفاده از روغن ولک نسبت به دیگر حشره کش ها، کم خطر بودن آن برای انسان ها و دیگر حشرات مفید می باشد.

زمان مصرف روغن ولک به نسبت درجه سولفوناسیون آن ها متفاوت است. روغن ولک با درجه سولفوناسیون 65 تا 75 درصد در زمستان جهت سم پاشی مناسب است. و روغن ولک با درجه سولفوناسیون 85 تا 95 درصد در سم پاشی تابستانه جهت کنترل آفات مناسب است.

روغن ولک مایعی بسیار سبک است. مقدار مصرف توصیه شده برای نهال های جوان و تازه جوانه زده کمتر از درختان کهنسال توصیه شده است.

مصرف روغن ولک

نکات مهم مصرف روغن ولک

مهمترین نکته انتخاب محصول مناسب و تهیه آن از بهترین شرکت های تولید کننده روغن ولک است.

  • بهترین زمان سم پاشی درختان میوه قبل از بیدار شدن درختان و اواخر زمستان می باشد. همچنین آفات باید به صورت مستقیم سم پاشی شوند. به طوریکه محلول روغن ولک از سطح مورد نظر چکه کند.
  • در استفاده از روغن ولک به صورت اسپری، باید از آب سبک جهت رقیق شدن آن استفاده کرد.
  • سم پاشی محصولات گلخانه ای باید به فاصله یک هفته تا زمان از بین رفتن آفات تکرار شود.
  • سم پاشی محصولات توسط روغن ولک، حداقل باید 3 تا 4 هفته قبل از برداشت محصول انجام شود.
  • درجه سولفوناسیون یک ویژگی بسیار مهم در کیفیت روغن ولک می باشد. زیرا در صورتی که درجه سولفوناسیون بالا باشد احتمال گیاه سوزی محصولات بسیار کاهش می یابد.
  • استفاده از روغن ولک برای بوته ها و نهال های تازه رشد کرده توصیه نمی شود.
  • روغن ولک برای ماهی ها و موجودات آبزی مضر است. در مصرف روغن ولک مهم اینکه آب رودخانه ها و جویبارها آلوده نمی شود.
بیشتر بدانیم  خرید روغن ولک با ارزان ترین قیمت

روغن ولک قابلیت ترکیب شدن با سایر آفت کش ها و حشره کش ها را دارد. و این ویژگی باعث مقاومت بیشتر این روغن در برابر باران و آب می شود.

نکات مهم مصرف روغن ولک

تاثیر روغن ولک در کشاورزی

 در خصوص تأثیرات مثبت و منفی کاربرد مکملهای غذایی اختلاف نظر وجود دارد. افزایش غلظت روغنهای استفاده شده در، باغات به دلیل کاهش اکسیژن بافتها و تخمیر منجر به صدمه به گیاه می شود. و این مواد در شرایط مختلف اقلیمی، زراعی اثرات متفاوتی را نشان می دهند. به طوری که دمای بعد از تیمار وضعیت تغذیه ای، درخت مرحله نمو جوانه و مقدار سرمای دریافت نیز بر اثر بخشی این مواد تأثیر می گذارند.

روغنهای معدنی باغبانی به طور گسترده ای برای کنترل شکوفایی جوانه ها در درختان سیب گلابی هلو و زردآلو استفاده می شوند. هرچه اندازه مولکولی روغن کمتر و خلوص آن بیشتر باشد به مقدار زیادی خسارت گیاه را کاهش میدهد. استفاده از روغن ولک در زمستان باعث تسریع در گلدهی یکنواختی، گلدهی افزایش کمیت و کیفیت در پسته میشود.

تاثیر روغن ولک در کشاورزی

روغن ولک زمستانه

استفاده از روغن ولک به صورت محلول پاشی زمستانه نیز بر روی بعضی از درختان میوه به عنوان رفع قسمتی از نیازهای سرمایی درختان است. استفاده از روغن ولک همراه با بنزوات سدیم سبب افزایش وزن صد دانه و درصد خندانی به ترتیب به میزان ۲۴/۶ گرم و ۳/۶ درصد نسبت به تیمار شاهد بدون محلول پاشی می شود.

همچنین استفاده از غلظتهای بالای ۳ درصد روغن ولک در ترکیب با نیترات پتاسیم به صورت محلول پاشی در بهمن ماه باعث افزایش غلظت ازت و پتاسیم جوانه گل نسبت به تیمار شاهد شد.

کارائی روغن ولک

به عبارتی استفاده از این روغن کارآیی جذب عناصر غذایی را در گیاه پسته بالا برد. اگرچه استفاده از غلظتهای بالای ۳ درصد روغن ولک به تنهایی در زمستان باعث خشکیدگی سرشاخه ها و خروج شیره آوندی از محل تنه درخت میگردد. رواج مصرف نوع خاصی از کود تنها بر اساس نتایج علمی صورت نمی گیرد.

متأسفانه از جمله عواملی که در میزان رواج استفاده از نوع خاصی از کود و یا مکمل غذایی دخالت دارد. میتوان به توزیع کودها در شرکتهای کوچک محلی اشاره نمود. رواج مصرف روغن ولک نیز به نظر میرسد. تحت تأثیر این قاعده قرار می گیرد. و دارای اساس علمی نیست.

Rate this post

Originally posted 2022-10-26 08:07:44.

بیشتر بدانیم  خرید روغن ولک سم سازان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما