قیمت روغن ولک زمستانه

به طور کلی روغن ولک به عنوان آفت کش، حشره کش و کنه کش کاربرد دارد. و به طور معمول روغن ولک زمستانه برای مبارزه با آفات استفاده می شود. بدین صورت که لایه نازکی از روغن ولک در بدن آفت ایجاد می‌شود و سوراخ‌های تنفسی را مسدود کرده و عوامل خفگی ایجاد میکند. که این عمل موجب تشدید اثر سم می‌شود. از طرفی جلوگیری از تبخیر شدید مواد سمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که باعث افزایش قدرت سم‌پاشی روغن ولک زمستانه می شود. جلوگیری از تبخیر و تصفیه نسبت به حالت خالص، قدرت حشره‌کشی روغن ولک را افزایش می‌دهد. بهترین زمان مصرف این نوع روغن‌های سنگین بیشتر در اواخر زمستان می باشد. مقدار مصرف روغن ولک در مبارزه با افات، بین ۵۰۰ سی سی تا ۲ لیتر (بسته به روغن) در ۱۰۰ لیتر اب است. قیمت روغن ولک زمستانه با توجه به درصد امولسیون آن (که بهترین مقدار آن 80% است) متفاوت می باشد. جهت تهیه روغن ولک زمستانه به مناسب ترین قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید. قیمت روغن ولک زمستانه

میزان مصرف روغن ولک زمستانه

از روغن ولک زمستانه به عنوان اسپری مایع در نرخ ۱.۵درصد پس از زمستان سرد و قبل از بیدار شدن درختان جهت کنترل حشره های مگالی استفاده می شود.

یکی از مزایای مصرف روغن ولک زمستانه نسبت به سایر حشره کش ها به دلیل غیر سمی بودن، برای انسان وپرندگان هیچ خطری ندارد. اما ماهی ها و زنبورهای عسل ممکن است به این محصول حساس باشند.
درجه سولفوناسیون یک ویژگی بسیار مهم در کیفیت روغن ولک است. برای اسپری روغن در زمستان، سولفونه ۶۵٪ تا ۷۵٪ مناسب و برای کنترل آفت های تابستانی سولفونه ۸۵٪ تا ۹۵٪ مناسب می باشد.
این روغن خیلی سبک است. بنابراین مصرف روغن ولک زمستانه باتوجه به نوع محصول و نوع آفت بین 1.5 تا 2 لیتر در 100 لیتر آب  می باشد.

بیشتر بدانیم  روغن ولک امولسیون شونده 80 درصد خارجی و ایرانی

این مقدار روغن ولک برای نهال های با چوب نرم بسیار کمتر از درختان قدیمی آلوده به آفت است. به طور متوسط دوز مصرفی روغن ولک ۱.۵٪ است.

روغن ولک زمستانه پسته

یک درخت پسته در پاییز و زمستان باید دمای ۲ تا ۷ درجه را تجربه کند. این حالت شرایط عادی را برای ساختارهای گیاهی و تولیدمثلی درخت در بهار ایجاد کرده و به ایفای عملکرد صحیح آن برای تولید کمک می‌کند.

عدم وجود خنک کاری مناسب درختان پسته باعث می شود:

– اختلال در سیستم تولید مثل و رویشی
– سقوط شکوفه‌ها
– کاهش تولید گرده
– تفاوت در اندازه شاخه ها
– محصول کاهش شدید یا از دست دادن کیفیت محصول

ترکیب روغن ولک همراه با سایر مواد یک راه حل برای کمک به درختان پسته در ارتباط با این نیاز است.

روغن ولک پسته

مکانیزم روغن ولک در درختان پسته

روغن ولک یک لایه نفوذ ناپذیر از اکسیژن را بر روی جوانه ها ایجاد می کند که مانع از ورود اکسیژن به داخل جوانه ها می شود.
میزان نفوذ اکسیژن به ضخامت لایه روغن و مدت زمان از بین رفتن آن بستگی دارد و معمولا پس از ۱۰ تا ۱۴ روز اتفاق می‌افتد. کمبود اکسیژن ایجاد شده توسط این لایه روغن ولک زمستانه باعث از بین رفتن کاهش رشد جوانه ها می شود، و سوخت و ساز گیاه را برای تجزیه روغن افزایش می دهد. این فعالیت باعث رشد جوانه های اولیه می شود.

در اینجا چند نکته در مورد اسپری کردن روغن ولک وجود دارد:

– از روغن استاندارد و بدون افزودنی استفاده کنید.
اسپری کردن در زمانی که تا ۲۴ ساعت یخ نمی زند.
– سمپاشی در طول رشد کامل جوانه ها و دیدن مقیاس های رنگی.

بیشتر بدانیم  خرید سموم کشاورزی مخصوص گردو و روش مصرف آن

اسپری کردن روغن ولک

Rate this post

Originally posted 2022-10-09 14:41:24.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما