قیمت سم اتیون و بازار فروش آن

قیمت سم کشاورزی اتیون با توجه به نوسانات مختلف بازار متفاوت است.

سم اتیون چیست ؟

سم اتیون یک حشره کش است که با نام تجاری اتیول (Ec47%) و ستیون در بازار موجود است. اتیون یک سم حشره کش و کنه کش از گروه ارگانوفسفات ها می باشد. و برای کنترل شته ، شپشک ، تریپس، و سپرداران درختان میوه سردسیری و مرکبات به کار می رود.

موارد مصرف اتیون

اگر این حشره کش را با روغن استفاده کنند. و روی درختان زمستانه درحال استراحت سم پاشی را انجام دهند. باعث از بین رفتن تخم حشرات ، کنه و شپشک ها می شود.

مقدار مصرف سم اتیون

کشاورزان و مصرف کننده سم اتیون باید برای سم پاشی درختان میوه سردسیری و مرکبات جهت دفع افاتی مانند شپشک و سپرداران از مقدار ۵/۱ الی ۲ رز هزار لیتر استفاده کنند.

البته برای سم پاشی با اتیون باید دقت کرد که این سم در تابستان باعث افزایش فعالیت کنه ها می شود. و همچنین در بعضی از انواع سیب ها باعث درخت سوزی می شود .

همچنین باید دقت کرد که سم اتیون را میتوان با اعلب حشره کش ها بجز آن ها که ترکیبات قلیایی دارند ترکیب کرد. به طور کلی سم اتیون بیشتر برای کشتن تخم خشرات استفاده می شود.

اثرات زیست محیطی سم اتیون

سم اتیون برای آبزیان و ماهی ها بسیار سمی است. ولی برای پرندگان کم خطر و غیرسمی می باشد.

بیشتر بدانیم  کود نیترات پتاسیم هلندی و فروش مستقیم آن

موارد مصرف اتیون در کشورهای دیگر

از اتیون در کشورهای دیگر علاوه بر مصارفی که در ایران دارد برای زنجرک ها و تریپس ها ، کنه های تا عنکبوتی و حشرات دیگر در درختان میوه دانه دار و هسته دار و تاکستان ، سبزیجات ، گیاهان زینتی ، پنبه ، ذرت ،توت فرنگی و چمن ، گیاهان خانواده کدوئیان ، لارو پروانه ها و سورگوم استفاده می شود.

دوره کارنس

دوره کارنس این سم ۱۵ روز می باشد. یعنی حداقل فاصله بین آخرین سم پاشی تا برداشت محصول حداقل باید ۱۵ روز باشد.

طریقه مصرف سم کشاورزی اتیون

قبل از استفاده باید ابتدا بطری حاوی سم را به خوبی تکان دهید و نصف منبع سمپاش را با آب پر کنید سپس به مقداری که از سم برای مصرف توصیه شده درون مخزن بریزید و دوباره مابقی منبع سمپاش را پر از آب کنید

لیست قیمت سم کشاورزی اتیون

برای برطرف کردن آثار سم اتیون از سولفات آتروپین استفاده میکنند و باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

Rate this post

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما