مرکز خرید سولفات آمونیوم یزد

سولفات آمونیوم یزد، که به آن نمک دی آمونیوم اسید سولفوریک یا اسید سولفوریک نیز گفته می‌شود، یک جامد کریستالی سفید و بدون بو است. طعم شور دارد. این ترکیب به راحتی در آب حل می‌شود. اما در الکل یا استون حل نمی‌شود. به راحتی آب را جذب می‌کند.

بنابراین اگر در معرض هوای مرطوب قرار بگیرد. روی سطوح مرطوب حالت پوسته پوسته می‌شود. هنگامی که این ماده با مواد قلیایی واکنش نشان می‌دهد. گاز آمونیاک را تولید می‌کند. مصرف سولفات آمونیوم بیشتر در بخش کشاورزی  است. البته گاهی در ساخت مواد منفجره خانگی از آن استفاده می‌شود.

خرید سولفات آمونیوم

 

مصرف بالای سولفات آمونیوم یزد

ترکیب شیمیایی سولفات آمونیوم در درجه اول در کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در سایر صنایع نیز دارای اهمیت است. اگرچه برای انسان بسیار خطرناک تلقی نمی‌شود، اما در صورت استفاده از آن، باید یک سری نکات و احتیاطی را رعایت کرد.

مصرف سولفات آمونیوم تقریباً منحصراً به عنوان ماده اصلی تولید کود می‏باشد. البته این ماده به نسبت خیلی کمتر و جزئی در کاربردهای غیر کودی از جمله به عنوان مکمل خوراک دام، کاربرد در صنعت دارویی و ضدعفونی، برنزه کردن، استخراج فلزات خاکی کمیاب، فرآوری مواد غذایی، تخمیر، رنگرزی نساجی و تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۸،  این ماده به طور عمده (۹۵٪ از مصرف جهانی)  در جهت تولید کودهای نیتروژنی مورد استفاده قرار گرفت. و حدود ۴. ۸٪ از بازار جهانی کودهای ازته را به خود اختصاص داده است. استفاده صنعتی از سولفات آمونیوم تنها حدود ۵٪ از مصرف جهانی را شامل می‌شود.

مصرف بالای سولفات آمونیوم یزد

کارخانه تولید سولفات آمونیوم یزد

سولفات آمونیوم یزد از نظر فرمول دارای گوگرد زیادی است و باعث می‌شود که به راحتی توسط گیاهان قابل جذب باشد. این ماده از pH پایین برخوردار است و آن را برای خاکهای قلیایی مناسب می‌کند.

بیشتر بدانیم  کارخانه سولفات آمونیوم پسته و مراکز عرضه آن

به عنوان کود نیتروژنی، با کودهایی اوره، آمونیوم فسفات و نیترات آمونیوم رقابت می‌کند. گوگرد به طور فزاینده‌‌ای به عنوان یک ماده مغذی اساسی برای رشد گیاه شناخته شده است زیرا از سنتز اسیدهای آمینه، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و کلروفیل پشتیبانی می‌کند.

کارخانه تولید سولفات آمونیوم یزد

سولفات آمونیوم یزد با تهیه همزمان گوگرد و نیتروژن برای گیاهان، امکان رشد هرچه بیشتر محصول و بازده بالا را فراهم می‌کند. این ماده غذایی قابلیت ماندگاری طولانی مدت را در خاک دارد. و باعث فراهم شدن ریز مغذی‌های در خاک مانند منگنز، بور و آهن می‌شود.

در حال حاضر، کارخانه سولفات آمونیوم این ماده را  بیشتر در قالب بلورها و به صورت گرانوله تولید می‌کند. گرانول سولفات آمونیوم کودی با کیفیت بالا است. که با قیمت‌های بالاتر نسبت به سایر اشکال تولیدی این کود به فروش می‌رسد.

 

Rate this post

Originally posted 2020-09-14 08:39:59.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما