معرفی کود سولفات آمونیوم + بهترین قیمت خرید

معرفی کود سولفات آمونیوم به عنوان شناخت کاربرد ها و مزایای آن می باشد. که منبعی جهت فرآوری دو عنصر نیتروژن و گوگرد برای گیاهان و درختان می باشد. این کود کمبود نیتروژن و گوگرد مورد نیاز گیاهان را جبران می کند.

کود سولفات آمونیوم چیست؟

سولفات آمونیوم به عنوان ترکیبی شیمیایی به شکل کریستال در طبیعت یافت می شود. که عمده ترین کاربرد آن جهت استفاده  در کشاورزی می باشد. این ترکیب حاوی در صد خلوص بالایی به نسبت 21% نیتروژن و 24% گوگرد به صورت نمک معدنی محلول در آب می باشد.

ساختار این ترکیب به صورت یک کود محلول در آب تولید می شود. و جهت رشد محصولات کشاورزی بسیار کارآمد می باشد. زیرا نیتروژن و گوگرد، دو عنصری که به رشد گیاه کمک می کند را برای گیاهان فراهم می کند. همچنین این کود با رویکرد اصلاح خاک های قلیایی امکان رشد محصولات در محیطی متناسب و سالم را محیا می کند.

نیتروژن بالای موجود در کود سولفات آمونیوم به عنوان یک مکمل جهت تامین کمبود نیتروژن مورد نیاز گیاهان و درختان مورد استفاده قرار می گیرد. چمن یکی از محصولاتی می باشد که برای رشد به نیتروژن زیادی نیاز دارد. و نیتروژن از اصلی ترین عوامل رشد چمن می باشد. کود سولفات آمونیوم به همین منظور جهت رشد سریع تر چمن استفاده می شود.

کود سولفات آمونیوم قابلیت ترکیب با دیگر کود های نیتروژنه را دارا می باشد. که نتیجه این امر در رشد بهتر محصولات مشاهده می شود. موارد ذکر شده از عمده ترین موارد معرفی کود سولفات آمونیوم می باشد.

بیشتر بدانیم  فروشنده سولفات آمونیوم مرکبات

کود سولفات آمونیوم چیست

معرفی خواص کود آمونیوم سولفات

عنصر نیتروژن در گیاهان و درختان موجب رشد بهتر، گلدهی بیشتر و در نتیجه افزایش مقدار و حجم میوه درختان می شود. استفاده بیش از حد نیتروژن و گوگرد باعث آسیب به محصولات کشاورزی می شود. که طبق آزمایشات صورت گرفته بهترین درصد متناسب نیتروژن و گوگرد مورد نیاز گیاهان در خاک های قلیایی به طور تقریبی به ترتیب 21 و 24 درصد می باشد. که کود سولفات آمونیوم با میزان ترکیب استاندارد این دو عنصر بهترین و مناسب ترین کود به حساب می آید.

همچنین در جهت معرفی کود سولفات آمونیوم می توان به این نکته اشاره کرد. که این کود به خوبی در خاک تجزیه می شود. و مواد مغذی مورد نیاز محصولات را تامین می کند. این کود مقاومت بالایی در برابر باران و آب دارد. و به راحتی شسته نشده و از بین نمی رود.

خواص کود سولفات آمونیوم

کود آمونیوم سولفات برای مرکبات

مصرف کود سولفات آمونیوم در مرکبات به نسبت سن درختان انجام می شود. ب هاین صورت که به طور میانگین در ازای هر سال سن درخت مقدار کود مصرفی باید بیشتر از 200 گرم باشد. و زمان مصرف آن برای مرکبات بهتر است در فاصله زمانی 3 نوبت مصرف شود.

در فاصله بین فصول اسفند تا اردیبهشت بهترین زمان مصرف این کود می باشد. اولین مرحله استفاده از این کود به همراه شخم زدن زمین کشاورزی کود دهی انجام می گیرد. و حتی می توان با ترکیب دیگر کود های کشاورزی مورد نیاز نیز استفاده کرد. مرحله دوم به فاصله یک ماه پس از اولین کود دهی انجام می گیرد. و مرحله سوم نیز یک ماه پس از دومین مرحله کود دهی می باشد.

بیشتر بدانیم  فروشنده سولفات آمونیوم پتروشیمی با بهترین قیمت

 

Rate this post

Originally posted 2022-11-26 14:47:35.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما