نمایندگی عرضه و فروش انواع سم و کود کشاورزی

تولید و عرضه ی سم و کود کشاورزی به منظور افزایش بهره وری و برداشت مرغوب ترین محصولات کشاورزی انجام می گیرد. سم و کود ها ی کشاورزی محصولات را به بهترین روش ممکن به مرحله رشد می رسانند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کشاورزی چیست؟

کشاورزی روشی جهت پرورش و رشد گیاهان و محصولات غذایی می باشد. که به وسیله انسان ها انجام می گیرد. و محصولات حاصله نیز مورد مصرف انسان ها قرار می گیرد. کشاورزی از سه فرآیند مهم تشکیل می شود. که شامل: کاشت، داشت و برداشت می باشد. و در هر مرحله اقداماتی جهت رشد بهتر و بیشتر گیاهان جهت بهره برداری بهینه از آن ها انجام می شود.

از روش های مهم رسیدگی و محافظت از محصولات جهت افزایش رشد آن ها از مرحله کاشت تا برداشت شامل:

  • بررسی کیفیت خاک
  • وضعیت تغذیه ای گیاه مورد کشت
  • عاری کردن محیط کشت از بیماری ها و آفات گیاه

هنگامی که محیط پرورشی گیاه دچار کمبود مواد مورد تغذیه شود. از مواد جهت جبران این کمبود ها استفاده می شود. که در اصطلاح به آن کود می گویند. کودها بر دو نوع شیمیایی (حاصل از ترکیب مواد صنعتی مورد مصرف برای گیاه به صورت جامد و یا مایع) و طبیعی (حاصل از بقایای گیاهان و یا فضولات حیوانات که بطور طبیعی موجود است.) تقسیم بندی می شوند.

که هر یک دارای معایب و محاسنی هستند. که بر اساس موقعیت اقلیمی، منطقه ای، نظر کشاورز و کارشناس کشاورزی ناظر مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بدانیم  فروش انواع کود کشاورزی ارگانیک

اما زمانی که محیط پرورشی گیاه مورد هجوم آفات (حشراتی، جانورانی و یا گیاهانی که به گیاه آسیب می زند) قرار گیرد. به منظوره جلوگیری از آسیب رسانی آفات از موادی بنام سم استفاده می شود. تا از گیاه و محصول آن محافظت کنند.

در صنعت کشاورزی برای بازده هی بیشتر و محصولی بهتر استفاده از کود ها و سموم  مناسب و استاندارد توصیه می شود.

Rate this post

Originally posted 2023-01-23 10:11:33.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما