خرید کود سوپرفسفات ساده

خرید کود سوپرفسفات ساده از جمله اولین و مهم ترین کود های کشاورزی می باشد. کشاورزان و باغداران در صورت نیاز به کود کشاورزی، اولین کودی که به آن فکر می کنند کود سوپرفسفات می باشد. زیرا این کود صنعت تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان و محصولات کشاورزی را متحول کرده است. این کود تامین کننده چند عنصر مورد نیاز محصولات مانند فسفر، گوگرد و کلیسیم به طور همزمان است.

به طور کلی همه گیاهان برای رشد و بارور شدن به سه عنصر حیاتی نیازمند هستند. فسفر یکی از این سه عنصر می باشد. که نقش بسیار مهمی در رشد درختان و گیاهان ایفا می کند. سوپرفسفات ساده در رشد درختان و گیاهان زراعی به خصوص گندم بسیار موثر است. همچنین این کود عمدتا برای بهبود رشد ریشه درختان و محصولاتی چون دانه های روغنی، محصولات باغی، سبزیجات، نیشکر و برنج تاثیر بسزایی دارد. جهت خرید کود سوپرفسفات ساده با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

کود سوپرفسفات ساده

روش تولید کود سوپرفسفات ساده

کود سوپرفسفات ساده دارای حداقل 12% گوگرد و 20% کلیسیم است. سنگ فسفات ماده اولیه جهت تولید انواع کود های فسفاته است. اسید فسفریک طی واکنشی از سنگ فسفات با اسید سولفوریک در مجاورت آب تولید می شود. سپس اسید فسفریک به دست آمده در تولید کودهای مایع و جامد از جمله سوپر فسفات ساده استفاده می شود. به این صورت که ماده حاصل شده را آسیاب کرده. و به اندازه ذرات مناسب غربال می کنند. مراکش، چین و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که به دلیل دارا بودن ذخایر بزرگ سنگ فسفات، نقش مهمی در صنعت تولید کود سوپر فسفات ساده ایفا می کنند.

بیشتر بدانیم  خرید کود نیترات پتاسیم هلندی

تولید کود سوپرفسفات ساده

مزایای کود سوپرفسفات ساده

این کود با کاهش PH خاک، خاک را سبک می کند. بنابراین آب و مواد مغذی به سرعت و به راحتی توسط گیاه جذب می شود. این کود بیشتر از 5% مواد مغذی دارا می باشد. و نا خالصی و عناصر سنگین ندارد. فسفر موجود در کود سوپر فسفات باعث افزایش میزان گل دهی درختان و افزایش رشد ریشه درختان و در نتیجه افزایش میوه آن ها می شود. همچنین موجب افزایش کلروفیل گیاهان نیز می شود.

فسفر در همه عملیات های بیوشیمیایی، ساختارهای انرژی و مکانیزم های منتقل کننده انرژی نقش عمده ای دارد. همچنین فسفر بخشی از هسته پروتئین سلولی، غشای سلولی و نوکلوئید ها  نقش تولید مثل و رشد را ایفا می کند. این عنصر یکی از مهم ترین و اثر گذار ترین ماده برای رشد گیاه به حساب می آید. و به عنوان یک شاخصه اصلی برای بقای گیاهان می باشد.

Rate this post

Originally posted 2022-10-31 19:08:50.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما