کود اوره ارومیه و عرضه عمده آن

کود اوره ارومیه کودی است که با داشتن کمترین قیمت نسبت به کودهای نیتروژنه دیگر بیشترین نیتروژن را به محصولات کشاورزی می رساند. با اینکه اوره قابلیت تولید توسط بدن انسان و حیوانات به طور طبیعی را دارد. اما به صورت مصنوعی نیز آن را با استفاده از آمونیوم غیرهیدراته تولید می کنند.

در استفاده از کود اوره کشاورزی ارومیه کشاورزان پس از پخش اوره بر روی سطح خاک، یا خاک را به خوبی شخم می زنند. و یا آن را به طور سنگین آبیاری می کنند. علت این امر آن است که این کود پس از قرارگیری در سطح خاک، با انجام یک واکنش شیمیایی تبدیل به بی کربنات آمونیوم و پس از آن آمونیوم حاصل تبدیل به گاز می شود.

گازی که قابلیت از بین رفتن دارد. با این کار عملا کود به هرز می رود. راهکار کشاورزان برای به وجود نیامدن این مشکل و حفظ خواص این کود برای گیاهان مزارع و زمین های کشاورزی راهکار خوبی است.

راهنمای خرید کود اوره ارومیه

برای خرید کود اوره کشاورزی می توانید به مراکز معتبر عرضه انواع کودهای شیمیایی مراجعه کنید. از آنجایی که این کود یک کود بسیار پر مصرف به دلیل صرفه اقتصادی بالای آن در کنار داشتن بیشترین میزان ازت است.

در بیشتر قریب به اتفاق مراکز عرضه کننده کودهای شیمیایی وجود دارد. در زمین های کشاورزی کود اوره را به میزان حداقل 40 و حداکثر 300 کیلوگرم در هر هکتار مورد استفاده قرار می دهند.

بیشتر بدانیم  کارخانه سولفات آمونیوم پتروشیمی | نحوه تولید آن

شرکت تولید کود اوره ارومیه

به عنوان یکی از معتبرترین مراکز نمایندگی کود اوره تاکید می کنیم که نحوه پخش کود اوره ارومیه حائز اهمیت بسیاری است. اگر میخواهید این کود را به صورت خشک به خاک اضافه کنید حتما آن را به حالت شخم زنی در زیر خاک چال نمایید.

و اگر قصد استفاده از آن به صورت مایع را دارید آبیاری سنگین زمین پس از پخش آن روی خاک را فراموش نکنید. کود اوره در داخل خاک هیدرولیز و منجر به تولید آمونیاک و کربن دی اکسید می شود.

آمونیاک تولید شده توسط باکتری های موجود در خاک اکسید شده و به نیترات تبدیل می شود و توسط گیاهان جذب می گردد. در نظر داشته باشید که میزان حلالیت کود اوره در آب بالاست و از این رو می توان از آن در تهیه محلول های دارای چند کود استفاده کرد. به هنگام خرید کود اوره به میزان رطوبت نزدیک به صفر آن دقت نمایید و آن را به صورت کاملا خشک و پودری (یا گرانوله) تهیه کنید.

 
Rate this post

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما