قیمت سولفات آمونیوم شکری از تولید به مصرف | فروش عمده

قیمت سولفات آمونیوم شکری یا پودری در دسته بندی کود های ازته قرار می گیرد. بنابراین حاوی مواد مغذی فراوانی می باشد. این کود نقشی بسیار مهم در کشاورزی جهت تقویت رشد محصولات زراعی، گلخانه ای و باغبانی ایفا می کند.

سرعت جذب سولفات آمونیوم

تولید سولفات آمونیوم شکری شامل 21% ازت و 24% گوگرد می باشد. در این کود ازت به صورت یون آمونیوم آزاد می شود. و موجب جذب سریعتر و بهتر آن توسط ریشه گیاهان می شود. و عنصر گوگرد موجود در این کود به صورت سولفات حلال می باشد. که به علت حلالیت بالای آن به سرعت جذب گیاهان و درختان می شود.

این کود در خاک های بیشتر مناطق ایران که خاصیت قلیایی بالایی دارند. بسیار مناسب می باشد. زیرا مصرف این کود میزان اسیدیته و PH خاک را کاهش می دهد. و به کنترل و تنظیم درصد اسیدی آن کمک می کند. از طرفی دو عنصر ضروری و مهم که هر گیاهی جهت رشد بهینه به آن نیاز دارد. یعنی ازت و گوگرد را به آسانی و با مقدار بالایی تامین می کند.

اشکال مختلف کود سولفات آمونیوم، می تواند علاوه بر پودری یا شکری، کریستاله و یا گرانوله هم باشد. که با توجه به نوع محصول و نوع خاک انتخاب نوع کود متفاوت می باشد. در میان کودهای ازته، فقط کود سولفات آمونیوم است که زیاد رطوبت جذب نمی کند. و همین خصیصه باعث می شود که کمتر حالت کلوخه پیدا کند. و بدون تغییر شکل در مدت زمان طولانی تر در انبار به حالت اولیه باقی بماند.

بیشتر بدانیم  فروش فوری کود سولفات آمونیوم پودری

همچنین این کود اثرات تخریبی زیستی بسیار کمتری نسبت به بقیه کودها دارد. چون ازت موجود در سولفات آمونیوم شکری، به شکل یون آمونیوم NH4+ می باشد. بسیار راحت تر و سریعتر از اشکال دیگر، جذب گیاه می شود. و نیترژن مورد نیاز برای رشد و نمو گیاه را آزاد می کند.

از طرفی چون یون آمونیوم ترکیبی با یک بار مثبت است. به راحتی می تواند جذب ذرات کلوئیدی خاک شده و از طریق آبشویی، به آسانی از دسترس خارج نشود. 

کود سولفات آمونیوم چیست

فروشنده سولفات آمونیوم شکری اصل

متاسفانه در سال های اخیر دست های متقلب در بازار عرضه و تولید کودهای کشاورزی تعدادشان زیادتر گشته. و همین امر موجب نگرانی کشاورز و باغبان شده است. زیرا علاوه بر هزینه های هنگفتی که باید متقبل شوند. نتیجه ای هم در هنگام برداشت محصول خود نخواهند دید.

و از همه بدتر آنکه به دلیل وجود مواد نا خالص و گاه حتی بالا برنده شوری و املاح خاک، (مثل سدیم) در این کود های تقلبی حتی ضرر های جبران ناپذیری هم به خاک و زمین های آن ها وارد می آید.

ما شرایط فروش سولفات آمونیوم شکری به شکل اصل را برای شما فراهم کرده ایم. و سعی در جلب رضایت شما مصرف کننده و کشاورز عزیز داریم. برای آگاهی از قیمت سولفات آمونیوم شکری، می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

سولفات آمونیوم

اهمیت کود ازته در رشد گیاهان

ترکیبات موجود در ساختار کود سولفات آمونیوم شکری موجب شده است. که از آن به عنوان کود ازته یاد شود. تامین ازت در گیاهان و درختان موجب افزایش عملکر رشد آن ها می شود. بنابراین کود دهی با استفاده از کود سولفات آمونیوم کمک قابل چشم گیری به رشد بهینه تر درختان و گیاهان می کند.

بیشتر بدانیم  تولیدکنندگان و کارخانه تولیدی عمده سولفات آمونیوم ارومیه

به گونه ای که پس از استفاده از این کود به علت سرعت جذب بالای آن در مدت زمان کوتاهی افزایش رشد محصولات خود را خواهید دید. به خصوص در زمان برداشت محصول تفاوت غیر قابل انکاری بین قبل از مصرف این کود و بعد از مصرف آن خواهید داشت.

کود سولفات آمونیوم شکری در حدود 21 درصد نیتروژن و 24 درصد گوگرد دارد که به دلیل وجود نیتروژن در افزایش کمیت و کیفیت باردهی و ثمر دهی گیاه موثر عمل می کند. و مناسب برای انواع خاک های ایران می باشد. که یکی از نقاط قوت این کود است. این کود سبب می شود. که گیاه به راحتی بتواند جذب سایر عناصر ریز مغذی را هم بالا ببرد. 

 

مزایای کود سولفات آمونیوم شکری

  • این کود موجب اصلاح خاک و کنترل PH خاک می شود.
  • استفاده از این کود بسیار آسان می باشد. و رایج ترین نوع مصرف آن به صورت محلول پاشی، چالکود و … می باشد.
  • مقاومت گیاه را نسبت به بسیاری از تنش های زیستی و غیر زیستی افزایش می دهد. 
  • قدرت انحلال پذیری و نفوذ پذیری بالایی در گیاهان دارد.
  • امکان رشد گیاه را در شرایط کم آبی فراهم می کند.
  • رشد شاخه و برگ گیاه و میوه درختان را افزایش می دهد.

از مهم ترین فواید کود سولفات آمونیوم شکری است. که در این مقاله فقط به برخی از آن ها اشاره شده است.

اهمیت کود ازته در رشد گیاهان

قیمت سولفات آمونیوم شکری درجه یک

بسته به این که این کود وارداتی باشد. یا تولید داخل، نوع برند و … قیمت متفاوتی دارد. اما قیمت این کود در مقایسه با سال های گذشته افزایش پیدا کرده است. زیرا نوساناتی که در بازار وجود دارد. بر روی قیمت کودهای کشاورزی هم تاثیرگذار بوده است. شرکت الیساکود در زمینه توزیع، تولید، واردات و  توزیع سولفات شکری نقش مهمی را ایفا می کند.

بیشتر بدانیم  تولیدکنندگان سولفات آمونیوم پتروشیمی در بازار کود کشاورزی

و با این کار در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و کمک به کشاورزان و باغداران نقش موثری را ایفا می کند. بنابراین استفاده از کودهای کشاورزی سبب شده که سلامت محصولات تولیدی بالا برود. مصرف کود سولفات آمونیوم میزان هدر رفت بسیار پایینی دارد. و در عوض اثر گذاری، نفوذ پذیری و نتیجه دهی بسیار بالایی دارد.

خوشبختانه با پیشرفت علم در زمینه کشاورزی تنوع کود های کشاورزی هم بالا رفته است. و با تشخیص کمبود عناصر گیاه و خاک می توان به رفع این مشکل پرداخت. یکی از مهم ترین فرایند در باغداری و کشاورزی کود دهی است که کمک شایانی به رشد و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و باغی دارد.

اما در خرید این نوع کودها باید به تاریخ تولید و انقضا و نحوه مصرف آن توجه داشت. و اینکه زمان مصرف، شرایط آب و هوایی و نوع خاک و محصول از دیگر مواردی است که قبل از مصرف کود سولفات آمونیوم شکری باید در نظر گرفته شود. تا عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

5/5 – (1 امتیاز)

Originally posted 2022-12-30 09:02:47.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما