قیمت خرید کود کامل ترکیبی از تولید به مصرف به صورت عمده

مقیمت کود کامل ترکیبی به میزان تقاضای آن بستگی دارد. امروزه در صنعت کشاورزی استفاده از کود کامل NPK جهت جبران کمبودهای خاک ضروری می باشد.

بررسی مشخصات کود کامل ترکیبی

به هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که به خاک یا بافت گیاه اضافه می‌شود. تا یک یا تعداد بیشتری از مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاه تأمین گردد کود گفته می شود. افزایش مصرف کودهای شیمیایی می تواند بر خاک، آب سطحی و آب های زیر زمینی تاثیرات منفی بگذارد. کود کامل یا NPK ( به ترتیب شامل نیتروژن، فسفر، پتاسیم) شامل مواد ماکرو مورد نیاز گیاهان است.

در واقع به عناصری که گیاهان در طول دوره رشد خود به میزان زیادی نیاز دارند. عناصر ماکرو گفته میشود. نیاز گیاهان به این عناصر در مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت می باشد. هر گیاه در مراحل مختلف به نسبت متفاوتی از مواد مختلف برای رشد نیاز دارد. طبق مشخصات کود ترکیبی نیتروژن موجود در کود ترکیبی برای رشد سریع شاخه ها و برگ گیاهان ضروری است.

همچنین در تولید بذر گیاه و افزایش تولید میوه هم تاثیرگذار است. فسفر موجود در کود کامل ترکیبی مهمترین عامل در روند صحیح فتوسنتز گیاه می باشد. پتاسیم هم به تشکیل پروتئین در میوه و کیفیت میوه موثر است.

در بررسی کود کامل مشخص شده است. که گاهی برخی شرکت های تولید کننده، عناصر کمیاب یا Trace elements را نیز همراه با سه عنصر ماکرو در کود ترکیبی اضافه می کنند. تا کود کامل تری ایجاد شود.

بیشتر بدانیم  عرضه بهترین کود کامل مرکبات

میزان استفاده از کود کامل به توصیه شرکت تولید کننده آن بستگی دارد. مصرف بیش از اندازه آن خساراتی به گیاه وارد می کند. کود کامل ترکیبی به صورت مایع، گاز و گرانول تولید می شوند. رایج ترین نوع آن ها به شکل پودر است. نحوه مصرف کود کامل با توجه به نوع عناصر تشکیل دهنده آن متفاوت است. کود کامل ترکیبی مخصوص گیاهان خاص است. و نمی توان از آن برای تمام انواع محصولات استفاده کرد.

فروشگاه بهترین کود کامل NPK

فروشگاه ما فروشگاه بهترین کود کامل موجود در کشور است. مهم است که کود کامل مورد استفاده شما باغداران محترم از شرکت و فروشگاه معتبر تهیه شود.

در روی بسته بندی کود کامل، به ترتیب درصد وجود هر عنصر نوشته شده است. کودهای شیمیایی و طبیعی تفاوتی در نوع عناصر تشکیل دهنده ندارند. اما فرمول شیمیایی ترکیبات موجود در آن ها و منشا آن ها با یکدیگر متفاوت است. معمولا کودهای طبیعی حاوی درصد کمتری از عناصر NPK هستند.

بعضی از کودهای کامل به دلیل همراه بودن با مواد آلی موجب بهبود خصوصیات فیزیکی و بیوشیمیایی خاک می شوند. و این ویژگی مثبت برای یک کود شیمیایی است. باید پس مورد آزمایش قرار دادن خاک، مشخص کردن. موجودی بستر کشت و در آخر احتیاج بذر یا گیاه، کود کامل مطلوب برای آن درختان و گیاهان را در وقت مناسب به خاک اضافه شود.

کود کامل ترکیبی را می توان با سه روش مختلف تولید کرد:

  1. تولید بر پایه آمنیوم نیترات/ آمنیوم فسفات
  2. تولید بر پایه نیترو فسفات
  3. ترکیب مکانیکی مواد
Rate this post

Originally posted 2023-03-22 15:35:37.

بیشتر بدانیم  خرید مستقیم کود کامل پودری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما